Chapter.1. Första träffen

 "Jävla idiot!" hör jag henne skrika efter mig, men jag ville inte höra mera så jag sprang därifår.
Jag sprang och sprang, ända tills det liksom gjorde så ont i bröstet att jag bara var tvungen att  sätta mig ned. Jag ville bara bort ifrån alltsammans, bort från skolan där jag nyss blivit hånad och kallad fet utav en utav skolans mest populära tjej. Hon var en sån tjej som alla killar trånar efter. Jag tänker på Emma som hon heter, och känner hatet bubbla upp innom mig.

Jag reser mig långsamt upp och tittar mig omkring på första gången på riktigt. Jag hade inte tänkt vart jag sprungit, men jag hade i alla fall hamnat i något gulligt slags villa område.
Jag suckade djupt och tänkte att om jag går tillbaka samma väg som jag kom hit hittar jag säkert hem igen. Jag vänder mig om och börjar gå tillbaka samma väg som jag kommit.

"Aaaiiiih!" hör jag någon skrika bakom mig samtidigt som en liten hand greppar tag om min och en söt tjej i ungefär 5 årsåldern med blåa ögon och brunt hår ställer sig framför mig.
"Emm.. Hejsan?" säger jag. Lite shockad.
"Shhh!" väste hon tillbaka. Hon har tappat ena framtanden och man ser att den riktiga tanden är på väg att växa ut igen.
Hon kollar på sidan om mig, men drar snabbt tillbaka huvudet. Hon kollar på mig och har nog ett utav de störsa leendena jag sett. Det ser så härligt ut att jag bara var tvungen att le tillbaka.
"Här är på väg hitåt!" viskar hon till mig me sitt busiga leende.
"Vem då?" viskar jag förbryllat tillbaka. Jag virder på huvudet så att jag bara kan se lite ur min ögonvrå. Och som det den lilla tjejen sa så var det någon på väg  åt värat håll..


                                                                                                                                                                          

                                                                                                                                       


Så, det var det första kapitlet. Vad tycks?? :)
Ni får gärna kommentera och säga om jag ska ha korta kapitel lite oftare eller längre lite mer sällan. Eller om jag ska gå fortare fram eller någonting sånt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0